| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vieras06
|
Lähetetty: Maa Kes 09, 2008 5:47 pm Viestin aihe: Perjantai 13. |
|
|
Heips.
Ajattelin kysyä täältä, jos perjantai 13. tarkoittaa jotain erikoista wiccoille/pakanoille? Miten sitä "juhlitaan" jos sitä tehdään (rituaalit, magia, etc.)? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Liiri

|
Lähetetty: Tii Kes 10, 2008 9:54 am Viestin aihe: |
|
|
Hmm, en ole kyllä ikinä kuullut, että wiccat erityisemmin juhlisivat perjantai 13. pvää. Sehän on pahan onnen päivä, ainakin taikauskoisille.
Jos kokee tuon päivän tuovan epäonnea, niin suojausrituaalit ja muut sellaiset voivat rauhoittaa mieltä ja auttaa projisoimaan sitä hyvää onnea ympärilleen. Muuta en kyllä tähän hätään keksi
Perjantai 13. pvän synkkä historia on kyllä mielenkiintoinen, kannattaa tutustua. _________________ Maasta syntynyt taas maaksi muuttuu,
Kun hiljaa pyörii Äiti Maa,
Vaikeaa lastansa kuljettaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
avain

|
Lähetetty: Per Kes 13, 2008 3:05 pm Viestin aihe: |
|
|
Mä ainakin ajattelin "juhlia" tätä päivää suitsukkeiden ja hyvän viinin seurassa. Ollut tapa jo kauan...ja mulla taas perjantai 13. on lähinä hyvän onnen päivä. Tänäänkin sattunut vaikka mitä hyvää
/mode-edit: poistin tuplaviestin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lucylla

|
Lähetetty: Per Kes 13, 2008 4:13 pm Viestin aihe: |
|
|
jooh, kyllä mullakin kaikki sujuu parhaiten tänään. tai siis olen luovimmillani aina perjantai 13 päivä... piirtelyt sujuu ja kaikki muut mihin käytän luovuuttani  _________________ "Tee mitä mitä haluat on kaikki mitä laki sanoo. Rakkaus on laki ja tahto määrää lakia!" |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Liiri

|
Lähetetty: Per Kes 13, 2008 10:26 pm Viestin aihe: |
|
|
Onhan se niin, että jos suhtautuu johonkin päivään taikauskoisesti ja että se tuottaa vain pelkästään pahaan, niin johan sitä generoi itselleen pahaa ihan tyhjästäkin ja vetää sitä puoleensa. Kun suhtautuu asiaan positiivisesti, niin tuppaa tapahtumaankin hyviä asioita  _________________ Maasta syntynyt taas maaksi muuttuu,
Kun hiljaa pyörii Äiti Maa,
Vaikeaa lastansa kuljettaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Proinnseas
|
Lähetetty: Lau Kes 14, 2008 7:28 am Viestin aihe: |
|
|
Perjantai 13. päivän historia juontuu Temppeliherrain ritarikunnan tuhoon. Ranskan kuningas oli pahasti velkaantunut Temppeli ritareille ja monet muutkin tahot himoitsivat ritarikunnan rikkauksia, joten perjantai 13 päivä ritarit vangittiin ja asetettiin syytteisiin väittein mm. epäjumalan palvonnasta (Baphomet), kristillisten ikineitten tuhoaminen ja halveksuttava käytös.
Järjestelmällisesti ranskan kuningas tuhosi ritarikunnan ja siirtämällä heidän omaisuutensa ranskan alaisuuteen. _________________ ~BB~
Proinnseas
-
Kaikilla on valokuvamuisti, mutta harvoilla on filmiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
maron

|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Allvar
|
Lähetetty: Tor Kes 19, 2008 5:18 pm Viestin aihe: |
|
|
Minulle se oli kurja päivä. Heti aamusta alkoi ilmaantua huonoja uutisia ja kaikenlaista pikku vastoinkäymistä, ja jatkui loppupäivän. Tajusin vasta iltapäivällä, että nythän on perjantai 13. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Magain

|
Lähetetty: Sun Tou 09, 2010 9:55 pm Viestin aihe: |
|
|
Mulle leikillisesti onnenpäivä. Kumppanini syntymäpäivä, ja on kivaa kun osuu perjantaiksi . _________________ -Through the Goddess, we can discover our strength, enlighten our minds, own our bodies, and celebrate our emotions.- |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|